Swoertje Zwijn

Swoertje Zwijn is nieuwsgierig

Op zaterdag 29 oktober en 12 november

Tijdens de grafheuvel expositie organiseert museum de Scheper op 2 zaterdagen speciale kinderactiviteiten zoals voorleesmomenten en speurtochten door het museum. En net als Swoertje Zwijn kunnen de kinderen zelf naar hartenlust graven op zoek naar verborgen schatten.

Schrijfster Masja Parlevliet leest voor uit haar boek “Swoertje Zwijn wroet in vroeger” waarin Swoertje Zwijn zichzelf tot archeoloog graaft en met Rob de Das en Heer Edelhert een speelse ontdekkingstocht door de tijd maakt. Professor Pier en zijn aantekeningen slaan een brug tussen feiten en fictie

En wil je zien wat er allemaal al in de grond is gevonden, ga dan mee op speurtocht door het museum, wie weet wat je daar tegenkomt! Aanmelding is niet vereist, het museum is op beide dagen tussen 13.00-17.00 uur geopend.

Toegangsprijs kinderen t/m 12 jaar is gratis.

(n.b. de eerder geplande kinderactiviteit op 17 september komt te vervallen. Wegens bijzondere omstandigheden is schrijfster Masja Parlevliet niet in de gelegenheid om dan in museum de Scheper voor te lezen uit haar populaire boek “Swoertje Zwijn wroet in vroeger”.)