Audiotour

Museum de Scheper is rijk aan verhalen over o.a. onze Eibergse schrijvers, het rijke boerenleven en bijzondere ontdekkingen. Meer dan 25 verhalen kunt u beluisteren via onze audiotour. Wij bieden via uw smartphone en onze “gastenwifi” verschillende mogelijkheden zoals: QR code en NFC. Er zijn hoofdtelefoons beschikbaar. De audiotour is gratis te beluisteren.

Hier vindt u alvast het verhaal over een nood schooltje uit de oorlog.

Geologie

Miljoenen jaren geleden.

Heeft u al een reis gemaakt in onze tijdmachine? Nee? Dan nodigen wij u hierbij van harte uit om een bezoekje te brengen aan onze vernieuwde geologie afdeling en de stap te wagen. Beleef de geboorte van onze oeroude aarde en zie hoe de maan ontstond. Door afkoeling en evolutie liggen onder het huidige landschap van de Achterhoek talrijke sporen van een wereld die nog niet door mensen was bepaald. Resten daarvan – zoals gesteenten en mineralen – bevinden zich in de nieuwe afdeling geologie van Museum de Scheper en gewoon onder onze voeten.