Opening vernieuwde afdelingen en expositie grafheuvels.

In 2015 werd begonnen met een uitgebreid programma om het museum geheel te moderniseren. De afdelingen geologie (met tijdmachine) en archeologie zijn inmiddels klaar. Deze afdelingen herbergen enkele van de topcollecties van De Scheper, met daarin vondsten van landelijke betekenis.

We laten zien hoe archeologen hun opgravingen verrichten en er is het Scheperlab, een nagebouwde werkplek van een archeoloog waar de bezoeker zelf kennis kan maken met een aantal archeologische technieken.

Vaarwerkweg, Olden Eibergen

Tegelijk met de opening van de vernieuwde afdeling prehistorie opent het museum een expositie over prehistorische grafheuvels en urnenvelden rondom Eibergen.

Op de tentoonstelling kan de bezoeker zien hoe de prehistorische mensen hun overleden dierbaren begroeven. Een model van een grafheuvel is nagebouwd in het museum, zodat te zien is hoe deze heuvels werden gemaakt en wat zich daarin bevindt.

De expositie loopt vanaf woensdag 13 juli t/m 26 november.